Neden Marka ürünler tercih ederiz ? Televizyonda, gazetelerde, dergilerde, otobüs duraklarında, metro ve tren istasyonlarında, trafik lambalarının olduğu bekleme yerlerinde, internette, kısacası günlük yaşantımızı geçirdiğimiz tüm alanlarda reklamlar yoluyla markalar karşımıza çıkmaktadır. Markalara yönelik bu bağımlılık, insanları ekonomik açıdan etkilediği gibi, psikolojisini ve inanç yapısını da etkilemektedir. Markalar, gerek medya gerekse reklamlar aracılığıyla tüketim kültürünü özendirir ve insanların psikolojik ve sosyolojik problemlerinin çözümüne öneri olarak sunulur. Çeşitli stratejilerle insanların kültür yapısı, yaşayışları, inançları bu doğrultuda değişime uğrar. Marka, bir inanç gibi bağımlılık yaratır. İnsanlar kendilerini markasız eksik hissederler. Bu bağımlılıkla tüm dünyaya yayılan üretim ve tüketim ağı, kültürlerin yerel özelliklerini yitirerek birbirlerine yüzeysel olarak benzemelerine yol açmaktadır. Çoğalan ve çeşitlendirilen ürünler, reklamlar ve medya arac
Yorumlar
Yorum Gönder